לוטוספא

נחלים ליד ים המלח לבילוי עם כל המשפחה

ים המלח כמעט זכה להכרה כפלא עולמי, וגם הנחלים הפזורים בשטחו הם נכסי טבע בפני עצמן. מחפשים נחל ליד ים המלח? לא בטוחים איזה מסלול קל ואיזה מסלול מתאים למיטיבי לכת? הנה פירוט קצר על כמה נחלים נהדרים באזור  לבילוי עם כל המשפחה, שיכניסו אתכם לוייב הנכון!

 

1.נחל צאלים וברכת צפירה


רבים מאלו שמחפשים נחלים באזור ים המלח, מגיעים לבסוף לנחל צאלים ולא סתם. זהו אחד הנחלים הגדולים והשופעים ביותר באזור מדבר יהודה, שממנו נובעים ארבעה מעיינות וגבי מים רבים ומגוונים, חלקם מציעים שפע של מים בכל ימות השנה, ואחד מהם הוא בריכת צפירה היפהפייה.

נחל צאלים

זהו מסלול מאתגר למדי המיועד למיטיבי לכת ולכן לא מתאים למשפחות המחפשות מסלול קצר ופשוט, אך כשתגיעו לסופו ובוודאי כשתכשכשו בהנאה בבריכת צפירה – לבטח תרגישו שהאתגר משתלם!


 

2.נחל פרס תחתון


באזור הר צבאים, בנגב המזרחי, כשהוא צופה לאזור הערבה הרחב והגדול, נמצא אחד הנחלים העתיקים בישראל – נחל פרס. לפני אלפי שנים הייתה זו דרך רומית שחיברה בין מזרח למערב, בין צוער לבין רפיח.

אלישבע ורנר-רייז, מתוך אתר פיקיויקי

כיום הדרך משתרעת על פני כ-6 ק"מ ומציעה ביקור חד־פעמי בעבר ובהווה, ברטוב וביבש, בדרך העתיקה ובגבי פרס הרטובים המתמלאים בעיקר לאחר שיטפונות ומציעים לא רק שכשוך נעים אלא גם תצפית ים המלח לנקיקים רחבים ומרשימים.


 

3.עין גדי ונחל ערוגות


אם עוד לא ביקרתם בעין גדי ובנחל ערוגות ואתם מחפשים נחל ליד ים המלח, אתם חייבים לעצמכם ולמשפחתכם ביקור באחד המסלולים היפים במדבר יהודה ובישראל בכלל.

נחל ערוגות

מה מחכה לכם במסלול?

1. שפע של מעיינות זורמים

2. בעלי חיים ייחודיים לאזור כמו יעלים ושפנים

3. מקדש מתקופות קדומות ובית כנסת עתיק

כולם יחד וכל אחד לחוד הופכים את האזור לאחד הפופולריים והאהובים בארץ. הוסיפו לכך את העובדה שניתן לבחור בין מספר מסלולים:

החל ממסלול קל מאוד האורך שעה וחצי ועד למסלול מאתגר  שאי אפשר לעמוד בפניו המיועד למשפחות מיטיבות לכת ותקבלו מסלול.


 

4.נחל אוג


בערבית הוא מכונה "ואדי אלמלכך", שפירושו בעברית הוא: נחל שקשה לשאוב ממנו מים. אבל אנחנו קוראים לו - אחד המסלולים הכי יפים שמציע אזור ים המלח הנהדר!

זהו אחד הנחלים הכי גדולים באזור מדבר יהודה, והוא אידיאלי למשפחות הרוצות לשלב בין אתגר כיפי לבין שכשוך במים מרעננים.

 

אז מה מחכה לכם במסלול?

הליכה בקניון ארוך הכולל גם אחיזה ביתדות וסלעים, וגם, שימו לב לזה – שלושה סולמות אדירים! התעייפתם? בדיוק בזמן! כעת תגיעו לנחל השופע, שבו יש לא רק מים אלא גם פינות ישיבה אלטרנטיביות, צל ושמש נעימה.


 

5.נחל קינה

 

הנה שלושה דברים שכדאי לדעת על נחל קינה:

זהו מסלול מעגלי, מצוין למשפחות שאוהבות אקסטרים והוא חושף את הצועדים שבו לא רק לנוף יפהפה המאפיין את אזור דרום ים המלח, אלא גם להיסטוריה מרשימה במיוחד, שתגרום לכם לדמיין את הדרך העתיקה שבה הלכו מלכי יהודה, שהובילה אותם לגב המים המרשים הנקרא נחל קינה.


מדובר בטיול ארוך יחסית  שנמשך בממוצע כ-6 שעות, אך גם טומן בחובו הצצה לחיים אחרים, קדמוניים, דרך שרידיה של חרבת עוזה, בורות המים שבנחל קינה, צמחים נפלאים המאפיינים מאוד את האזור המדברי דוגמת חצב מצוי, דרדר מצוי, שלהבית וצמחיה נוספת בהתאם לעונות השנה.

וכמובן, המפל וגב המים המלאים במים בכל ימות השנה ובעיקר לאחר שיטפונות.