מסלולי טיול עם הילדים בים המלח

מתי בפעם האחרונה נסעתם אל הדרום היפה? דווקא עכשיו, כשמזג האוויר מתחמם אך עדיין לא חם מאוד, כשהטבע פועם במלוא עוצמתו וכשהעולם מתחדש זה הזמן לבקר בים המלח ולצאת למסלולי טיולים באזור עין בוקק, אחת הפנינים היפות שיש לישראל להציע לאוהבי הטיולים. אם אתם מטיילים עם הילדים, וודאי תשמחו לשמוע שקיבצנו עבורכם מספר מסלולי טיול בים המלח, שיפגישו את כל המשפחה עם הטבע הנפלא ויתאימו לגדול ועד קטן.

 

מצדה
 

1.מצדה

אי אפשר לדבר על מסלולי טיול בים המלח למשפחה, מבלי להזכיר את אחד מסמלי הדגל של ישראל בכלל ושל אזור ים המלח בפרט: מצדה.
בתקופת המרד הגדול ברומאים, אי שם בשנת 66 לספירה, שימשה מצדה כמצודתו הרשמית של המלך הורדוס, ובהמשך כמוצב האחרון של הקנאים, במהלך המרד הגדול ברומאים. הסיפור ההיסטורי המרתק, שקורותיו התרחשו במצדה, לא נופל ממותחני הוליווד הגדולים: הקנאים מתבצרים עד לנשימתם האחרונה ומבקשים להגן על המקום, המסמל עבורם לא רק את חירותם, אלא את החירות היהודית הלאומית.


במהלך 2,000 השנים שחלפו מאז, נעשו במצדה פעולות ארכיאולוגיות משמעותיות מאוד שחשפו ארמונות מתקופת הורדוס, מחסנים, מפעל לאגירת מים וגם את המבנים שבהם התבצרו הקנאים והגנו על אזור מצדה. האתרים הללו מצטרפים אל הטבע המיוחד שבמקום ויחד הם יוצרים מסלול טיול שאתם לא רוצים להחמיץ.


מאחר ואנו עוסקים במסלולי טיולים בארץ לכל המשפחה, נמליץ לכם להשתמש ברכבל במקום לטפס אל על. הרכבל חולש על האזור, ודרכו יוכלו הילדים (וגם אתם) ליהנות מהנופים הנפלאים ומתצפית בלתי נשכחת על מצדה כולה. פעילות נוספת המותאמת לילדים באזור היא צפייה בחיזיון אור קולי, המוקרן על הצלע המערבית של הר מצדה משקיעה עד זריחה. המופע המושקע מגולל את תקופת המצור דרך אפקטים מרהיבים, שחקנים ותאורה ייחודית ודרכו נחשפים המבקרים לגבורתו של היישוב היהודי ולתקופה ההיסטורית הרחוקה.


 

2.מנחל ברק אל ים המלח


מסלול טיול נהדר שייקח את כל המשפחה אל בין מסתרי ים המלח, נחלים שקפאו בזמן ואטרקציות נהדרות וכל זאת מהנוחות של הרכב. זהו מסלול שכדאי לעשות ברכב שטח, המזמן מדי פעם עצירות לחקר האזור, על שלל צבעיו, נופיו וצורותיו הייחודיות.
מתחילים ב"גבי ברק", הממוקם בלב כביש הערבה. המסלול עובר בתוך קניון יפהפה ומציע נוף מדהים להרי אדום, ואם יתמזל מזלכם והגעתם בעונה המתאימה, גם הצצה למי השיטפונות המרווים את האזור לאחר הגשם. לאחר שכשוך נעים, עצירה לארוחת בוקר בלב הטבע הפועם וטיול קט, ממשיכים אל אזור מושב חצבה. כאן תוכלו ליהנות מתצפית לא פחות ממדהימה על הרי ירדן, השדות והעיבודים החקלאיים המקומיים, ולאחר מכן להמשיך לאזור דרום מדבר יהודה לקראת הגיענו לים המלח. הדרך תיקח אותנו אל אזור מישור עמיעוז, אחד המישורים המרשימים בישראל, שיעניק לכם תחושה כאילו הגעתם לסט של סרט מושקע במיוחד, שכלל אינו מצולם על כדור הארץ. כעת, לאחר שחקרנו את הערבה המיוחדת, נגיע אל מעמקיו של נחל סדום, וממנו לים המלח.


 

3.נחל דוד תחתון


אם אתם תרים אחר טיולים בדרום עם ילדים, הרי שטיול בנחל דוד תחתון הוא ללא ספק גולת הכותרת של המסלולים השונים באזור. זהו מסלול קצר, מעגלי, קל מאוד להליכה ומרענן להפליא, המתחיל בשמורת עין גדי ונמשך כקילומטר אחד בלבד. בדרך פוגשים יעלים ושפני סלע, משתכשכים בבריכות הנובעות בכל ימות השנה ונהנים מנווה המדבר המוצל והנעים, גם בימים חמים במיוחד. אידיאלי עם ילדים.


 

4.חווארי מצדה


רוצים לתת לילדים הזדמנות לפרוק אנרגיה וליהנות ממסלול המשלב גבעות רכות כמו עננים, נופים מדהימים כמו באגדות ודרך נפלאה לטייל בטבע הפתוח? המסלול הקצר מתחיל מתחת למרכז מבקרים מצדה, והוא עובר בין חווארים – מעין גבעות הבנויות מסלעים המכונות גם "חוואר הלשון", בשל צורתן. בדרך העוברת בפיצול שבילים (נבחר בשביל השחור), נעבור בין גבעות היוצרות ערוצים קטנים, לשונות של חול לבנבן ורך ממש מגרש המשחקים של הטבע! המסלול המעגלי יפגיש אותנו עם פיצול השבילים הראשון, שבו נבחר לפנות שמאלה ונגיע, ממש כשם שהתחלנו (רק מלוכלכים ושמחים יותר) לחניון האוטובוסים שמתחת למרכז המבקרים.