למי מיועד טיפול באטופיק דרמטיטיס

אטופיק דרמטיטיס, או בשמה העברי – אסטמה של העור – היא אחת המחלות הפחות נעימות הן מבחינת תסמיני המחלה והן מבחינת המראה החיצוני. תסמיני המחלה מתבטאים בעור יבש, פריחה ואדמומיות בעור, תחושת גרד בלתי פוסקת ולעיתים אף שלפוחיות ופצעים הנגרמים מהגירוד. תסמינים אלו מגיעים בהתקפים אשר עשויים להיגרם מלחץ נפשי, מזג אוויר, מגע עם מוצרי טואלטיקה ואף ביגוד מסוים.


 

מלון לוט ים המלח טיפול באטופיק דרמטיטיס


 

מהי אטופיק דרמטיטיס וכיצד היא נוצרת?

 

המחלה אומנם נקראת אלרגייה של העור, אך זו אינה אלרגייה במובן הרגיל של המילה. הימנעות ממגע, ממזון או מחומרים מסוימים לא יגרום להחלמה או להפסקתה. אטופיק דרמטיטיס זוהי נטייה של הגוף להגיב בצורה רגישה יותר למגע של חומרים ומוצרים רבים.
חלק מתסמיני המחלה מאופיינים בעור רגיש, אך ישנם חולים אשר תופענה אצלם בעיות נוספות שקשורות לאטופיק דרמטיטיס, כגון: אסטמה של דרכי הנשימה, אלרגיות שונות, דלקות עיניים וכדומה.
מחלה זו שכיחה יותר אצל תינוקות או ילדים שעורם רגיש יותר באופן טבעי, אך היא לרוב חולפת מעצמה עד גיל חמש או שש בערך. אם יש לכם ילדים הלוקים במחלה זו ואתם מחפשים, אטופיק דרמטיטיס טיפול טבעי, דעו בהחלט שניתן לסייע ולהקל עליהם ללא התערבות תרופתית כפי שתראו בהמשך מאמר זה.
נציין גם שאף עלפי השכיחות של המחלה אצל ילדים גבוהה וכי היא נעלמת ככל שהילדים מתבגרים, עדיין ישנו אחוז לא קטן של חולים אשר ימשיכו לסבול מהתקפי המחלה גם בגילאים בוגרים יותר.


 

שני סוגי קהלים שמקבלים את המחלה: אנשים מבוגרים ונשים בהיריון


אטופיק דרמטיטיס יכולה להופיע בכל גיל כולל אצל מבוגרים ונשים בהיריון. אין סיבה ברורה שבגינה אנשים יסבלו מהמחלה או לא, אם כי ידוע כי למחלה יש רקע גנטי, כך שהסבירות שיהיו כמה חולים מאותה משפחה היא גבוהה למדי.
ישנם חולים מבוגרים אשר סבלו מהמחלה בדרגות חומרה שונות, במהלך כל חייהם, או כאלה אשר סבלו ממנה בילדות והיא התפרצה שוב שנים רבות לאחר מכן עקב אירוע נפשי, מחלה אחרת או אפילו כתוצאה מהזדקנות.
אטופיק דרמטיטיס בהריון גם הוא תופעה שכיחה יחסית. במהלך תקופת ההיריון, האישה עוברת תהליכים הורמונליים שונים אשר עשויים לשנות את מבנה הגוף, כגון: צמיחה מוגברת של שיער, סלידה מריחות, שינויים בראייה וכן רגישות בעור.


 

מה היתרונות של ים המלח בטיפול במחלת אטופיק דרמטיטיס?


אטופיק דרמטיטיס מבוגרים טיפול שהוא שכיח מאוד הוא השימוש בקרמים, משחות ובמקרים מסוימים אף תרופות אנטי היסטמיניות שונות. ישנן דרכי טיפול נוספות אשר פועלות למניעת ההתפרצות כגון הימנעות ממוצרים, חומרים או אריגים אשר ידועים כגורמים לגירוי, שמירה על לחות העור, הימנעות ממקלחות רבות אשר גורמות לייבוש של העור ועוד.
אטופיק דרמטיטיס טיפול תרופתי לעיתים אינו מספיק ויש צורך לחפש טיפולים חליפיים שיהיו טובים לא פחות. אקלים ים המלח והרכבם הייחודי של המים עצמם מהווים טיפול חליפי, טבעי, מצוין ונגיש.


 

מידע על המרכז הרפואי DMZ של מלון לוט בהקשר לטיפול במחלת אטופיק דרמטיטיס


אטופיק דרמטיטיס טיפול באקלים ים המלח כולל בתוכו כמה מרכיבים כגון חשיפה מבוקרת לקרני השמש וטבילה לפרק זמן קצוב בים, בשילוב עם קרמים או משחות טבעיות וללא סטרואידים בהתאם לצורך.
במרכז הרפואי DMZ במלון ספא ים המלח, מציעים לחולי אטופיק דרמטיטיס טיפול הכולל בדיקה מקיפה וייעוץ משלים אצל אחד מרופאי המרכז. בהתאם לתוצאות הבדיקה ולתשובות המטופל, תופק עבורו תוכנית טיפולים ייחודית ואישית, למשך כמה שבועות בהתאם לצורך. את תיעוד הטיפולים, משך החשיפה לשמש והטבילה במים, ימלא המטופל בטבלה מיוחדת שאותה ימסור לרופא מכל מפגש מעקב.


אטופיק דרמטיטיס טיפול טבעי הוא דרך עדיפה עבור אנשים רבים, הן בעקבות טיפות תרופתי שכבר אינו אפקטיבי והן מבחינות אישיות, ולכן רפואה אקלימית – קלימטותרפיה – עשויה להיות הפתרון המתאים עבורם.