לוטוספא

לינה בים המלח: 3 אפשרויות מומלצות ללינה באזור ים המלח

אזור ים המלח הוא אחד היפים בישראל. האגם שריכוז המלחים בו הוא 34.2% מספק חוויות מפנקות, הטבע מסביב מרהיב עין וישנם שפע מסלולי טיול - למשל בנחל ערוגות, נחל דוד, עינות צוקים, הר סדום, נחל אוג ועוד, ובנוסף תוכלו לבקר באתרים מרתקים כמו מצדה, הגן הלאומי קומראן וקאסר אל יהוד.
 
כשמתכננים חופשה במקום הכי נמוך בעולם וגם אחד המיוחדים ביותר בו, הבסיס הוא באופן טבעי מציאת מקום לינה. האפשרויות רבות ומגוונות, ובחירה מושכלת תבטיח לכם מקסימום נחת בסוף כל יום ואנרגיות מרוממות לקראת החוויות הבאות באזור.
 
אפשרויות לינה בים המלח
 

צימר, חאן מדברי, אכסניה או מלון

 

כיאה לאזור שמגיעים אליו גם תיירים רבים וגם לא מעט ישראלים לאורך כל השנה, ישנם שלל מקומות לינה בים המלח ובסביבתו. עוד לפני שבוחרים לוקיישן ספציפי מתבקשת ההחלטה מהו סוג מקום הלינה המתאים לכם - צימר, חאן מדברי, אכסניה או מלון.
 
צימר - כמו בכל רחבי הארץ, גם כשמחפשים מקום לינה באזור ים המלח מגלים צימרים רבים. היתרון העיקרי של צימר הוא רמת הפרטיות הגבוהה והאפשרות להתבודד, רק אתם והנופים הכובשים שעוטפים אתכם מכל עבר. הצימרים נמצאים בישובים הקטנים באזור, ובהם למשל ורד יריחו ואלמוג שמצפון לים המלח, עין תמר ונאות הכיכר שמדרום לו, כפר אדומים שעל גדול נחל פרת וגם בערד שנמצאת במרחק של כחצי שעת נסיעה מהחופים של ים המלח תוכלו לשהות בצימרים חביבים. החיסרון: הריחוק מים המלח עצמו והצורך ברכב כדי להגיע לחוף.
 
חאן מדברי - אופציה שמתאימה למי שאוהב להרגיש חיבור עם הטבע. המחיר של הלינה באוהל גדול נמוך יחסית, והחיסרון המשמעותי הוא התנאים הפחות נוחים. אירוח ברוח המדבר מוצע בלוקיישנים שונים, חלקם לחופי ים המלח וחלקם מרוחקים יותר.
 
אכסניה - אופציית לינה בים המלח עם ערך נוסטלגי וזיכרונות מהטיולים השנתיים. האכסניות הפופולריות הן אנ"א מצדה ואנ"א עין גדי, שמציעות חדרים פרטיים וחדרי מעונות, מפגשים עם מגוון רחב של אנשים ורמת אירוח סבירה.
 
מלון - מרבית המלונות בים המלח מרוכזים באזור חוף עין בוקק. ישנם גם בתי מלון דרומית יותר, באזור חמי זוהר, ועוד אופציה היא מלון עין גדי שבשטח הקיבוץ.
 

יתרונות הלינה במלון - ובפרט במלון לוט

 

כשמחפשים מקום לינה, ים המלח מציע כאמור שלל אפשרויות ולכל אחת מהן יתרונות מסוימים - אבל רק במלון (ורצוי כמובן איכותי) אפשר להנות מתנאים מפנקים ומספר יתרונות באמת לחופשה חווייתית.
 
קרבה לים - יתרון משמעותי אחד הוא הקרבה לים המלח עצמו, ובפרט כשבוחרים בית מלון שנמצא ממש על החוף, כך שלא תיאלצו לבזבז זמן יקר.
 
אירוח מוקפד ברמה גבוההיתרון שני הוא רמת האירוח המוקפדת שבאה לידי ביטוי בין השאר בהיבט הקולינרי. למשל  חדר האוכל שחודש המעניק אווירה אינטימית ואלגנטית. ארוחות מזנון עשירות, קינוחים מפנקים ומענגים ועוד. סיבה טובה נוספת לבחור במלון היא היחס האישי והידיעה שתקבלו מענה מלא לכל צורך בכל נקודת זמן לאורך החופשה.
 
מגוון פעילויות לגוף ולנפש - מלון לוט מספק לינה באזור ים המלח עם ערך מוסף גבוה במיוחד: לא רק חדרים אינטימיים ונעימים מאוד, המשקיפים אל נופים מרחיבי נשימה, אלא גם בריכת שחייה גדולה, מגרש טניס, שלל חוויות מהנות וגולת הכותרת - ספא שמציע לכם אינספור טיפולים, לגוף ולנפש, כולל בריכת מי מלח מחוממת, בריכת גופרית, ג'קוזי, סאונות ועוד.
 

איך להבטיח יחס עלות תועלת משתלם?

בחירת מקום לינה באזור ים המלח מתבססת בלא מעט מקרים על המחיר בלבד, אבל הדרך הנכונה להבטיח חופשה בים המלח מושלמת ומשתלמת היא לבחון את היחס בין העלות לבין התועלת. הנופשים במלון לוט אולי משלמים מעט יותר בהשוואה לאירוח באוהל או בצימר, אבל כשים המלח נמצא ממש מחוץ לחדר, כשהחדר עצמו הוא מקום שכיף להיות בו, ארוחות עשירות ומגוונות, שלל עיסויים וטיפולים ייחודיים ועוד רגעים בלתי נשכחים – המחיר מתגמד ביחס לעונג העצום.