סוגי פסוריאזיס ודרכי טיפול אלטרנטיביים

עור הגוף מתחלף כל הזמן. אנחנו מתחדשים בעור חדש מיד כאשר העור הישן נשר ואיננו נותנים לכך את הדעת. זוהי פעולה שגרתית ופשוטה שהגוף מבצע באופן קבוע במהלך כל חיינו. אצל חולי הפסוריאזיס קצב התחדשות העור מהיר מידי, כך שנוצרים תאי עור חדשים עוד לפני שהישנים פינו את מקומם, מה שגורם לשטחי עור, קטנים או גדולים, אדומים יותר ובולטים.


מהי מחלת הפסוריאזיס וכיצד היא נוצרת?


לא ידוע מה גורם לפסוריאזיס, אך ידוע כי זו תגובת יתר של פעילות מערכת החיסון. מחלת הפסוריאזיס היא אוטואימונית, חיסונית, שבה מערכת החיסון פועלת "שעות נוספות" כתגובה לדלקת. זו אינה דלקת הנגרמת מזיהום כלשהו אלא דלקת כרונית הקיימת בגוף. כתוצאה מכך, תאי העור מתחדשים באופן בלתי פוסק כדי להגן על הגוף מפני חדירת חיידקים או נגיפים.
מחלת הפסוריאזיס מאופיינת בהתפרצויות חוזרות ונשנות של המחלה. לעיתים יכולה להיות רגיעה של כמה חודשים ואף שנים ופתאום התפרצות. משך הופעת התסמינים יכול להיות כמה ימים או שבועות ואז להיעלם.


אלו סוגי פסוריאזיס קיימים?


קיימים כמה סוגי פסוריאזיס שונים. הנפוץ ביותר הוא הפסוריאזיס וולגריס והוא מופיע בעיקר בברכיים, במרפקים, בקרקפת ובעור מתחת וסביב הציפורניים.


סוגי פסוריאזיס נוספים הם:

  • פסוריאזיס ארתריטיק המלווה בדלקת פרקים, ישנו סוג שאינו נפוץ במיוחד שהוא מוגלתי, אם כי המוגלה אינה חיידקית ולכן אינה מדבקת, והוא נפוץ יותר בכפות הידיים והרגליים.
  • פסוריאזיס הפוכה מופיעה באזורים פנימיים יותר כגון בית השחי, המפשעה או הטבור.
  • מצב נדיר במיוחד הוא פסוריאזיס אריתרודרמה שבו העור כולו נגוע ואדום.
  • פסוריאזיס טיפתית נפוץ במיוחד אצל ילדים והוא מתבטא בנקודות אדומות קטנות, סוג זה לרוב חולף ואינו הופך למחלה כרונית.
    טיפול בפסוריאזיס משתנה בהתאם לסוג המחלה, לדרגת החומרה וכן למטופל עצמו.

מה היתרונות של ים המלח בטיפול במחלת הפסוריאזיס?

 

סוגי_פסוריאזיס


אזור ים המלח ידוע בסגולותיו הבריאותיות הן בשל המינרלים השונים במי הים, הן בשל האוויר העשיר בחמצן ובבריום והן בשל קרני השמש הארוכותUVB אשר אינן גורמות לכוויות ויכולות להשפיע דווקא לטובה על הסובלים מפסוריאזיס.


טיפולי פסוריאזיס בים המלח מוכרים ומקובלים ביותר על-ידי קהילת הרופאים הממליצים לא אחת על טיפולי פוטותרפיה באזור, בנוסף אל טיפול בפסוריאזיס שהוא קונבנציונלי, כגון: שימוש במשחות, בקרמים ולעיתים אף בכדורים.


טיפול בפסוריאזיס בים המלח כולל חשיפה לקרני השמש למשך מספר שעות בכל יום, והוא דומה מאוד לטיפול בחדרי פוטותרפיה בקופות החולים, אם כי שם החשיפה קצרה ביותר, בין כמה שניות לכמה דקות בלבד.


בנוסף, יש לקחת בחשבון גם את האווירה הכללית השוררת באזור, אווירה של רגיעה, שלווה ונינוחות אשר משפיעות גם כן על המטופלים, שכן פעמים רבות התפרצות הפסוריאזיס נובעת ממתחים ולחצים נפשיים.

מידע על המרכז הרפואי DMZ של מלון לוט בהקשר לטיפול במחלת הפסוריאזיס


מרכז DMZ הממוקם במלון לוט ים המלח, מתמחה בטיפול במחלות עור שונות וביניהן גם מחלת הפסוריאזיס. הצוות המקצועי של המרכז מציע סדרת טיפולים למשך שבועיים עד ארבעה שבועות בהתאם לצורך ולדרגת החומרה של המחלה.


במסגרת הטיפולים תיערך בדיקה מקיפה למטופל וכן פגישת ייעוץ אישית. לאחר קבלת כל המידע הרפואי הרלוונטי תוצע למטופל תוכנית טיפולים אשר תכלול חשיפה לאור השמש, זמני רחצה קבועים בים וכן שימוש בקרמים או משחות שונות לפי הצורך.
כמו כן, יבוצעו מפגשי מעקב עם הרופא המטפל, שבהם יוערך קצב התקדמות הטיפול והאפקטיביות שלו.

פסוריאזיס טיפול אלטרנטיבי טבעי הוא אחת הדרכים לטיפול במחלה ובתסמיניה אשר הוכחו כיעילים ואפקטיביים במיוחד. עצם השהות בים המלח, בנוסף לטיפול עצמו, משרה רוגע ושלווה שאין להקל בהן ראש בעת טיפול בכל מחלה באשר היא ועשויה להפיג מתחים ולהביא למנוחה כללית.