לוט ספא

טיול אופניים בים המלח - לפדל בפלא עולם

במקום הכי נמוך בעולם, נמצא אחד מפלאי עולם והוא לגמרי שלנו. ים מלח הוא אחד מהאזורים הנפלאים, המעניינים והקסומים שקיימים בארץ. מגוון מסלולי הטיול הקיימים בו יכולים להתאים לכל אחד:יחידים, משפחות והן מציעים טיולים רגלי, ברכב ואפילו באופניים.

אז אם גם אתם מתכננים רכיבת אופניים ייחודית ומרתקת באזור ים המלח, המשיכו בקריאת המדריך הבא:


 

טיול אופניים בים המלח


 

רכיבה בשביל אופניים חווארי אלמוג

 

המסלול המוכר לטיול אופניים באזור הוא חווארי אלמוג, המציע שבילי אופניים לרכיבה לרוכבים מזדמנים שפחות מנוסים, המחפשים אטרקציה נינוחה וספורטיבית וגם לרוכבים מיומנים המחפשים מסלולי רכיבה חדשים ומאתגרים. שביל חווארי אלמוג הוא חדש יחסית ומציע מסלול מעגלי של 21 ק"מ. את המסלול ניתן להתחיל אותו בכמה נקודות שונות כך שאין צורך לעבור את כולו. 

נקודת התחלה: את הרכיבה ניתן להתחיל מחניון נחל אוג, מתחנת הדלק ליד הכניסה לקיבוץ אלמוג או בתחנת הדלק שבצומת לידו. התחלת הרכיבה בחניון נחל אוג תהיה בירידה במקביל לנחל, לאחר מכן נקיף את קיבוץ אלמוג במסלול עלייה לכיוון כביש הגישה. משם ניתן להמשיך לנקודת תצפית גבוהה יותר מעל נחל אוג ואז לרדת חזרה לחניון או לדווש ישירות לחניון למנוחה ולארוחה טובה.

משך זמן הרכיבה: משך הרכיבה עבור כל המסלול עורך כשעתיים, בהתאם לקצב בינוני. 

עונות מומלצות לרכיבה: מכיוון שאזור ים המלח הוא אזור מדברי וחם, עונות הסתיו והחורף הן העונות המתאימות ביותר לטיול שכזה. גם בימי הסתיו והחורף הקרירים יחסית, חשוב להצטייד בכמות גדולה של מים, ועוד יותר חשוב לעצור מידי פעם ולשתות אותם גם אם לא מרגישים צורך או חום קיצוני.


 

מה כדאי לדעת על רכיבת אופניים באזור ים המלח?

למי מכם שאינו רוכב מקצועי, כדאי לזכור כמה טיפים חשובים: 

✓ המסלול כולל עלייה מצטברת של כ-200 מטרים

✓ להקפיד לסוע רק במסלולים המסומנים גם אם קיים מסלול נוסף שנראה קל יותר

✓ כדאי לעדכן אדם נוסף -  לפני היציאה לרכיבה, לאן מתכוונים לצאת? מה המסלול המתוכנן? באיזו שעה צפויים לחזור? עם מי הרכיבה מתבצעת? וכדומה.

✓ לשמור על כללי זהירות , להקפיד על חבישת קסדה והעיקר ליהנות מהדרך


 

רגיעה לאחר רכיבת אופניים

רכיבת אופניים היא ספורט נפלא, המאתגר ומפעיל את השרירים והאיברים בגוף. בסיום הרכיבה, בנוסף לתחושת הסיפוק האדירה, ישנה גם תחושת לאות גדולה, שיכולים להתלוות אליה גם כאבי שרירים באזורים שונים.

הדרך הטובה ביותר והנעימה ביותר להרגעת הגוף היא פינוק בבריכה או בג'קוזי, ישיבה רגועה בסאונה, טבילה בבריכות גופרית וכמובן טיפולי מסאג' מרגיעים ומפיגי מתחים. ספא בים המלח היא דרך טובה ומרגיעה ביותר לסיום יום מאתגר ומהנה של רכיבת אופניים וטיול באזור.