שקיעה בים המלח - התגלמות הטבע והיופי

הזדמנויות צילום רבות נקרות בדרכינו על בסיס יומי, חברים ובני משפחה, חתולים חמודים, מאכלים טעימים וגם  תמונות סלפי על רקעים שונים כאשר הפופולרית שבהן  היא כמובן על רקע השקיעה. 
תמונות שקיעה בים, על גג הבית, בארוחת ערב רומנטית או בכל הזדמנות אחרת מופיעות בכל פלטפורמה חברתית ובכל מכשיר טלפון חכם כמעט, ולכן אין זה פלא שיעד כמו ים המלח נמצא מתאים במיוחד למטרות צילום אלו. כמה יעדים פופולריים במיוחד הם עין גדי והר צרויה, תצפית הר סדום ועוד מבחר לוקיישנים מהממים שבהם תוכלו לצלם תמונות יפהפיות.
 
שקיעה בים המלח

מדוע דווקא בים המלח?

 
הרבה מילים נאמרו על סגולותיו של ים המלח, על המינרלים הבריאותיים שבו, על מליחותו הייחודית שאינה מאפשרת לבעלי חיים לחיות בו ועוד. אך אזור זה מאופיין ברוגע, פסטורליות שאין שנייה לה, איכות האוויר המצוינת,  מבני המלח המופלאים ועל הנופים הייחודיים שלא ניתן למצוא בשום אזור אחר בארץ או בעולם. כל אלו הם בדיוק הסיבה שבגללה שקיעה בים המלח היא מושלמת ליצירת תמונות מדהימות.
צבעיה של השקיעה היורדת לאיטה על ים המלח, השקט שמאפיין את האזור ומרגיש כאילו הזמן עומד מלכת ומבני המלח הטבעיים אשר בולטים עוד יותר ויוצרים מראה שאין לתאר אותו במילים וגם תמונות לא תמיד מצליחות לתפוס באמת את כל היופי הקסום הזה.

 

שקיעה מהר צרויה מעל עין גדי

אחד האתרים הטובים והמוצלחים ביותר לתמונות שקיעה מקסימות הוא הר צרויה הממוקם מעל קיבוץ עין גדי. הסיבה לכך נעוצה בגובהו ביחס לים המלח. הר צרויה מתנשא לגובה של 200 מטרים מעל פני הים, בעוד שים המלח נמצא עמוק מתחתיהם בגובה של כ-400- מטרים. נקודה זו הופכת לאסטרטגית מאוד עבור כל המעוניינים בתמונות נוף של שקיעה או בצילומי סלפי על רקע צבעי שקיעה טבעיים לחלוטין וללא פילטרים.
אתר עין גדי הנמצא מתחת להר צרויה מציע מגוון אפשרויות לינה למי שמעוניין להישאר לילה, וכן אתרים נוספים לביקור כגון גן הקקטוסים, עתיקות עין גדי, הגן הבוטני ועוד.
 

תצפית הר סדום בדרום

 
מכיוון שעין גדי ממוקם בחלקו הצפוני של ים המלח ואילו תצפית הר סדום ממוקמת בחלקו הדרומי יותר, הדבר מאפשר תצפית מזווית שונה וצילומים עם רקע אחר אשר יעניקו לכם תמונות שונות וייחודיות שלא ניתן לצלם מאזור עין גדי.
גם הר סדום צופה מלמעלה על ים המלח - אם כי לא בהפרשי גבהים משמעותיים כמו של הר צרויה -כאשר הפרשי הגובה ביניהם הם כ-150 מטרים בלבד. אך זו אינה האטרקציה המרכזית, כי אם הרי סדום העצומים הממוקמים בעברו השני של הים, גובהם כ-1750 מטרים. גם הבתים המשונים והישנים של עובדי מפעלי ים המלח ששימשו אותם לפני כ-60 שנים, בתים אשר נראים כבתי גמדים מצחיקים מסיפורי אגדות, מעניינים ואטרקטיביים הן לצפייה והן לצילום.
בין אם הירידה למקום הנמוך בעולם נעשית מסיבות בריאותיות, או לצורכי טיול ונופש, ובין אם זו נסיעה משפחתית, זוגית או לכנס עסקי, תמיד ניתן לחזור עם אוסף עצום של תמונות שנראה כי צולמו במדינה אחרת ובזמן אחר.
טיול באחד או יותר ממגוון המסלולים הקיימים באזור, פינוק במלונות המצוינים ומרכזי הספא באזור, ארוחות משובחות ורביצה מרגיעה במי הים, הם המתכון הטוב ביותר למנוחה מוחלטת ולצבירת כוחות מחודשים. ים המלח הוא אחד המקומות המתויירים ביותר בארץ, שמו הולך לפניו בכל רחבי תבל והסיבות לך אינן מפתיעות כלל.