לוט ספא

נחל רחף ים המלח - מסלולי הליכה

סביב ים המלח ישנם כמה מסלולי טיולים מהיפים והקסומים בארץ, ומסלול נחל רחף הוא אחד מהם. מסלולי הטיול מגוונים ומתאימים הן למשפחות עם ילדים והן למיטבי לכת וחובבי האתגרים שאף יכולים לשלב בו גם סנפלינג.
אורכו של נחל רחף ים המלח כ-20 קילומטרים, אך מסלול הטיול המעגלי כשלושה קילומטרים בלבד, תוך הליכה בין מפלים וגבי מים, במיוחד בעונת האביב או החורף לאחר תום השיטפונות.

נחל רחף ים המלח

נחל רחף למיטיבי לכת


נחל רחף מסלול הליכה למיטיבי לכת מציע את האפשרות לשלב מסלול עם ביקור במצדה. זהו מסלול שאורכו כעשרה קילומטרים ומומלץ להשאיר רכב בחניון של מצדה או בתחילת שביל הנחש.
מתחילים את המסלול בנקודת ההתחלה וממשיכים לאורך הסימון הירוק תוך צפייה מלמעלה על גבי נחל רחף והמפלים השוצפים. כאשר מגיעים לנקודת המפגש של הסימונים כחול-ירוק, במקום לחזור חזרה לרכב בירידה, ממשיכים למעלה אל פלטה שטוחה, מעין במה מוגבהת של מדבר, ובמסלול מתון יחסית עד מצדה.
הצעידה עד למצדה אומנם קלה יחסית אך היא בשטח פתוח ואין בו מסתור מהשמש כך שחשוב להביא כמויות מספיקות של מים, להצטייד בכובעים ולמרוח קרם הגנה.

טיול מתון ורגוע למשפחות


ניתן לבחור גם נחל רחף מסלול משפחתי, שהוא מתון ורגוע יותר ומתאים גם לטיול עם ילדים. המסלול מתחיל בעלייה מאתגרת מעט של כמה מאות מטרים, אך לאחריה יש מישור וצעידה בירידה מתונה. שיאו של הטיול בגבי המים הרעננים ובמפל הנחל.
ישנם מקומות שבהם ניתן יהיה לרדת באופן פשוט יחסית ולטבול במים.
מסלול זה הוא מעגלי ואורכו כשלושה קילומטרים בלבד. ניתן לצעוד בו עם ילדים אך חשוב להשגיח עליהם בעת הירידה לגבים ובקטעים שבהם הצעידה היא על קצה התהום של הנחל.
אפשרות נוספת לטיול משפחות מתון אך ארוך יותר הוא מסלול נחל רחף עליון אשר מתחיל במצפור עומר ומסתיים לאחר הליכה של כשישה קילומטרים וחצי בכפר נוקדים.

סנפלינג בנחל רחף תחתון


מסלול נחל רחף תחתון מתאים במיוחד לחובבי הטיולים ולמיטיבי הלכת. אומנם זהו מסלול שאורכו כשלושה קילומטרים וחצי אך הם כוללים חמש גלישות סנפלינג בגבהים שונים, חלקן לתוך בריכות מלאות מים. את המסלול הזה חובה לעשות בליווי מדריך וציוד מיוחד לסנפלינג.
מסלול זה מעגלי והוא מתחיל בחניון נחל רחף ליד כביש 90. נחל רחף תחתון מתחיל בגב האחרון שבו מסתיים המסלול העליון כך שאפשר להתחיל את הטיול בטבילה מרעננת. המסלול עצמו כמעט ולא כולל הליכה אלא ירידה בסנפלינג לגבים ושחייה בהם עד למפל הבא.
חשוב לזכור להביא ציוד שיכול להירטב ולאחסן את הטלפון הנייד בתוך נרתיק חסין למים, שכן הכול יירטב!
מסלול טיול זה אורכו כשישה קילומטרים, אך הוא אורך זמן רב יותר כיון שהשחייה בגבים נעימה ולעיתים נשארים במקום אחד זמן ארוך יותר לפני שממשיכים לנקודה הבאה.
כיוון שלמסלול זה יש צורך בליווי מדריך וציוד סנפלינג, הוא בתשלום ויש צורך להזמין מקומות מראש באחת החברות המציעות זאת.
נחל רחף הוא אחד המסלולים הוורסטיליים שיש באזור. הוא מציע מגוון מסלולים, אטרקציות, פעילויות אתגריות וכמובן טבילה בגבים קרירים ונעימים. הוא מתאים למשפחות עם ילדים, לזוגות צעירים, למיטיבי לכת וכמובן לחובבי האקסטרים לסוגיו.
אפשר לבלות סוף שבוע באזור ים המלח, לצאת למסלול בהתאם לדרגת הקושי המועדפת, להוסיף רכיבת גמלים חווייתית ולסיים בתצפית עומר לקראת שקיעה. מגוון המלונות והמסעדות באזור ישלימו את החופשה ופינוק באחד ממרכזי הספא באזור יפיח כוחות מחודשים.