לוט ספא

בדרך לים המלח: ארבע נקודות שאסור לפספס

לפעמים, אתם יודעים, היעד הוא רק תירוץ – והנסיעה אל ים המלח מספקת את התירוץ המושלם! הנופים הייחודיים שאין באף מקום אחר בארץ, המים הנוצצים וההיסטוריה המרתקת הם רק חלק ממה שהופך את אזור ים המלח ופרבריו לבלתי נשכחים. הינה ארבע נקודות עצירה שלא כדאי לפספס בדרך לים המלח.

 

בדרך לים המלח:


 

1.קאסר אל יהוד - אתר הטבילה


אם יש נקודה בדרך לים המלח שתכניס אתכם לאווירה הייחודית של המקום, הרי ש"קאסר אל יהוד", אתר הטבילה הנוצרי, הוא לגמרי המקום. בתחילת הסיור במקום תוכלו לרדת בגרם מדרגות המוביל לנהר הירדן, אחד המקומות הקדושים ביותר לדת הנוצרית. על פי המסורת, במקום זה הטביל יוחנן את ישו לנצרות, ומאז ועד היום צליינים מכל רחבי העולם באים לצעוד באותם המקומות, לטבול גם הם במים הקדושים ולערוך טקסים דתיים שונים. לצד אתר הטבילה, המקום מציע מרפסת תצפית יפהפיה המשקיפה על הגדה המזרחית של הירדן. באזור ישנם שרידים מדהימים של מנזרים עתיקים, אחד מהם הוא "קאסר אל יהוד" (ארמון היהודים), מנזר יווני אורתודוקסי הנחשב לאחד המרשימים והמרכזיים באזור הירדן.


2.מנזרי אותימיוס ומרטיריוס


המנזרים "אותימיוס ומרטיריוס" מספרים את סיפורם של החיים במדבר יהודה, אלו המפעמים גם אחרי מאות ואלפי שנים. מנזרים אלו נבנו בעיצומה של התקופה הביזנטית, ועד היום ניתן לראות את שרידיהם המפוארים: הפסיפסים, מערכות המים המרשימות והאזורים שבהם התגוררו במשך תקופה ארוכה נזירים שביקשו להתבודד. מאגר המים במקום, שאליו תוכלו להיחשף במהלך הביקור, הוא מהגדולים שהתגלו בגבולותיה של ישראל אי פעם, והבונוס: כל הטוב הזה מחכה לכם בלב מעלה אדומים ומישור אדומים, אזור עירוני להפליא בדרך לים המלח!


3.מצדה


גם אם ביקרתם במצדה כמה וכמה פעמים בטיול השנתי או בטיול משפחתי, אתם חייבים לעצמכם עצירה נוספת במקום שבו לוחמי החירות היהודים עמדו איתן אל מול הצבא הרומי. המקום הוא לא רק סמל לחיים בממלכת יהודה ולסוף הטרגי שלהם, אלא גם להיסטוריה מפוארת של ארמונות פאר מתקופת המלך הורדוס, נופי הפרא של המדבר והצוק הבודד והנישא המשקיף על ים המלח. אם תגיעו לאזור בשעות החשכה, אל תוותרו על השתתפות במופע הלילי – אחד המושקעים שיש. המופע משלב בין פירוטכניקה מרהיבה המוקרנת על צלע ההר, שחקנים המגוללים את סיפורה של מצדה ופסקול יפהפה בהפקתו של המוזיקאי שלמה גרוניך.
למשקיעים שבחבורה, מומלץ מאוד להגיע למצדה בזריחה או בשקיעה. תוכלו לעשות זאת באמצעות טיפוס תלול למדי בשביל הנחש (הליכה של שעה לערך) מצד מזרח או טיפוס מתון יותר מדרך הסוללה הממוקמת בצדו המערבי של ההר (כעשרים דקות הליכה), או פשוט לטפס בסטייל ולהגיע דרך המתחם המזרחי של ההר, שם נמצא הרכבל שייקח אתכם כל הדרך אל הפסגה. מעטים המראות שיכולים להתחרות במראה ההר הנישא הטובל באור ראשון של בוקר או בקרניים אחרונות של שמש, על רקע זהוב־אדום הטומן סוד – לא כדאי לוותר!

4.ואדי קלט - נחל פרת

נחל פרת הוא אחד המקומות שבהחלט לא תרצו לפספס בדרך לים המלח. הנחל היפהפה, המתחיל את זרימתו בלב ירושלים ונשפך עד למזרח לעיר יריחו, בבקעת הירדן, מציג זרימה מרשימה, פסטורלית ואקזוטית להפליא, בתוך מדבר יהודה המפואר. הדרך היפה לא כוללת רק הליכה נעימה במים אלא גם מסע אל לב הטבע הפראי והשופע של האזור, עצירה בבריכות סלע טבעיות ואפילו מנזר ביזנטי עתיק. מקום נהדר לעצור לפיקניק מוצל בדרך אל ים המלח, רגע לפני שהנוף מתחלף ונעשה מדברי.