אירועי תרבות ופסטיבלים מובילים בים המלח

ישנו מגוון עצום של אירועי תרבות באזור המרכז, אטרקציות מרשימות בירושלים והסביבה, נוף מרהיב בצפון וחנויות ללא מע"מ באילת, ונדמה כי ים המלח נשכח מעט. אך אין רחוק מכך במציאות.
אזור עין גדי, מצדה וים המלח הוא אחד המקומות המדהימים לטיול, ים המלח עצמו מוגדר כאחד משבעת פלאי תבל ובהתאם לכך גם היצע אירועי התרבות, הספורט והאטרקציות שהוא מציע גדול ומגוון, ויחד עם זאת פחות שקוע בתודעה.
אם תרצו לתכנן את החופשה הבאה שלכם בהתאם לאחד מהאירועים השנתיים הללו, או אחד מתוך מבחר הופעות ים המלח, לפניכם רק כמה אטרקציות מושקעות במיוחד.

אירועי תרבות ופסטיבלים מובילים בים המלח

אירוע סוכות בפסטיבל התמר


אין כמו הופעות ים המלח בזמן מופעי פסטיבל התמר. במהלך חול המועד סוכות, מוצעות לציבור שלוש הופעות שונות בכל יום, בתשלום, על־ידי מיטב האומנים בארץ. בנוסף לאלו, ישנם מופעים פתוחים ללא תשלום תחת כיפת השמים. שבוע שלם של חגיגות, ריקודים, מוזיקה טובה ואווירה נהדרת.

מרוץ האופניים ה-GRAN FONDO


אירועים בים המלח אינם רק הופעות רוק ומופעי תרבות, ישם גם מגוון פעילויות ספורט אשר מושכות אליהן רוכבים מכל רחבי הארץ והעולם.
במהלך המרוץ, מגיעים רוכבי אופניים למסע רכיבה חד יומי מערד ועד ים המלח, בכבישים אשר נסגרים לתנועת מכוניות. נופי המקום, הטופוגרפיה המשתנה והאתגר שבעניין, מושכים אליהם כבר מעל עשר שנים רוכבים מכל העולם.

מרוץ עין גדי השנתי בחודש פברואר


כבר כמה שנים מאורגן מרתון ים המלח במהלך חודש פברואר ומציע למשתתפים מסלולי ריצה בדרגות קושי שונות - 50, 42.2, 21.1, 10 וחמישה קילומטרים - בתוך ים המלח, על־גבי סוללות עפר שטוחות. זהו אחד מתוך מבחר אירועים בים המלח אשר מזמינים את הציבור לאירועי ספורט ולפעילות גופנית מאתגרת.

סוף שבוע של יוגה ומיינדפולנס


פסטיבל ים המלח ייחודי ולא שגרתי, ועם זאת מתאים במיוחד לאזור זה, הוא פסטיבל נומיינד. שלושה ימים של רוגע ושלווה, סדנאות יוגה ומיינדפולנס באוויר ובנוף המדברי של עין גדי. המקום המושלם לרגיעה מוחלטת ולתרגול יוגה, הרחק מכל המולת העיר ושגרת היום יום.

פסטיבל האופרה למרגלות מצדה


אי אפשר להזכיר אירועי תרבות בים המלח בלי לציין את פסטיבל האופרה השנתי למרגלות הר מצדה. מופע זה הוא בהשתתפות מקהלת האופרה הישראלית ובליווי התזמורת הפילהרמונית, תחת כיפת השמים באווירה קסומה וחלומית. הפקה מדהימה בסדר גודל בלתי רגיל ובאיכות מרשימה, זהו ללא ספק אחד הפסטיבלים שכדאי להגיע אליו לפחות פעם אחת.

פסטיבל רוק AHAVA


פסטיבל רוק AHAVA גם הוא מתרחש כבר שנים רבות ומופיעים בו מיטב אומני הרוק בארץ. אלו מופעים בים המלח אשר נמשכים ארבעה לילות, כאשר בכל אחד מהם מופע אחר, אומנים שונים ואווירה מחשמלת. כרטיסים למופעים אוזלים שבועות לפני תחילת הפסטיבל ואין זה מומלץ להגיע למקום ללא כרטיס, אם כי נפתחות קופות בתחילת הערב.

כנס הלדינו הארצי בשלושה סופי שבוע


כנס הלדינו השנתי באחד ממלונות האזור נפרש על־פני שלושה סופי שבוע שונים עקב הביקוש הגדול. זהו פסטיבל בים המלח באווירה אחרת, ומתאים לרוב לאוכלוסייה הבוגרת יותר אם כי ישנם צעירים רבים שפוקדים את הכנס מידי שנה. ניתן להגיע ברכב פרטי אם כי מתארגנות הסעות לנוחות הבאים.
עין גדי, ים המלח, עין בוקק ויישובי הסביבה ללא ספק יכולים להתגאות במבחר אירועים בים המלח, שאינו נופל באיכותו ובכמותו מכל אזור אחד בארץ. נדמה כי כל אחד יכול למצוא לעצמו את הסגנון האהוב עליו ולמצוא את הסיבה המושלמת להגיע לחופשה במלונות בים המלח עם חוף פרטי במקום הכי נמוך בעולם.