לוט ספא

נקודות תצפית מומלצות על ים המלח

המראה הייחודי, ההיסטוריה וקסמו של ים המלח יכולים להציע עבורכם מספר דרכים לחוות את ים המלח במלוא הדרו.

הרשו לנו לחלוק עימכם מספר נקודות תצפית מרהיבות על ים המלח, שיפרשו בפניכם את נוף בצורה שטרם ראיתם:

 

מרפסת ים המלח

נתחיל את הרשימה של נקודות תצפית על ים המלח במקום הידוע בשם – "מרפסת ים המלח".

 

מבט על העיר יריחו

 

תיאור: נקודה זו נמצאת ביישוב מצפה יריחו, שממנה ניתן לראות את ים המלח לצד הנוף המדברי שעוטף אותו. המרפסת תוכננה בידי האדריכלים עוזר שטול ועמי שמואלי, חושפת בפני המטייל את הנוף רחב הידיים מבעד לחלונות במבנה. לבסוף תגיעו למצפור ומשם תחזו במדבר יהודה המרשים, ברכס הרי מואב ובבקעת יריחו. מרפסת ים המלח הוקמה בשנת 2014, בעקבות מותם של ארבעה מבני היישוב כתוצאה מתאונת דרכים.

 

טיפים: אם תרצו לבקר נקודה יוצאת דופן במיוחד באזור המרפסת, ניתן לרדת במורד שביל אל עבר אחת הגבעות, שעליה יתגלה ספסל בודד שלצדו מתנופף דגל ישראל. יישיבה על הספסל תאפשר לכם לחוש את המדבר בדממה פסטורלית ולתת לנוף להקיף אתכם בשלווה אין־סופית.

 

איך מגיעים: ההגעה למרפסת ים המלח נעשית מתוך יישוב מצפה יריחו. ליישוב ניתן להגיע בנסיעה על כביש 1 לכיוון מזרח.לאחר שעוברים את מעלה אדומים מגיעים לפנייה שמאלה ליישוב. באזור ישנה חנייה מסודרת, שממנה תגלו את הכניסה למרפסת ים המלח.

 

תצפית הר סדום

 

הנקודה השנייה ברשימה היא תצפית ים המלח הר סדום. הדבר שהופך את הר סדום לפלאי כל כך, זו העובדה שהוא עשוי כולו ממלח.

 

נוף הר סדום

 

תיאור: ההר ניצב מעל לים המלח בגובה של כמאתיים מטרים. מדובר בתופעה גיאולוגית יוצאת דופן שבמשך מאות אלפי שנים חדרו מלחים לתוך סלעי ההר שגרמו לעלייה בגובה של ההר שממשיך לגבוה עוד ועוד גם בימינו.

 

טיפים: מנקודות התצפית הנמצאות על הרכס תוכלו להשקיף על בריכות האידוי של ים המלח, על הרי מואב ואדום הנמצאים בצידו של עבר הירדן ועל בקעת ים המלח הידועה גם בשם בקעת סדום, שבה על פי המסורת היהודית התרחשה מהפכת סדום ועמורה. נקודת התצפית המוכרת ביותר נקראת "הכפתור", שממנה נשקף הנוף לכיוון מזרח.

 

איך מגיעים: ניתן להגיע לנקודת התצפית בנסיעה על כביש 90 עד שמגיעים לכביש אפר מסומן שבו ניצב השלט למערת הקמח. ניתן לבקר בתצפית בכל ימות השנה, פרט לימים גשומים שבהם הכניסה לאזור אסורה בתכלית.

 

תצפית ממצוקי דרגות

 

מסלול הטיול של מצוקי דרגות הוא מסלול מוכר למדי ואם טרם ביקרתם בו, בהחלט מומלץ שתעשו זאת.

 

מבט ממצוקי דרגות על בולענים בקרבת ים המלח

 

תיאור:  המצוק שממנו יתגלה בפניכם נוף משגע נמצא בגובה פני הים, אשר נישא כארבע מאות מטרים מעל לפני ים המלח. למעשה, לאורך מסלול מצוקי דרגות, תוכלו לעצור במספר נקודות תצפית נהדרות. למשל, ישנו מצפה מכוור, שממנו תוכלו להשקיף על ים המלח ועל הנוף המדברי המקיף אותו. אזור תצפית נוסף נקרא מצוק ההעתקים, שממנו יתגלו לנגד עיניכם נופי ים המלח מזווית אחרת. שם תידהמו למראה הקסום של הרי אדום ותוכלו לחזות במצוקיו של נחל דרגה.

 

טיפים: חשוב לציין כי הטיול במצוקי דרגות עשוי להיות מאתגר, לכן הוא אינו מומלץ למשפחות עם עגלות ולאוכלוסייה המבוגרת. יחד עם זאת, תוכלו להגיע היישר אל נקודות התצפית ולוותר על המסלול עצמו. ולסיום, תוכלו לערוך פיקניק נפלא אל מול כמה מנופיה היפים ביותר שיש לישראל להציע.

 

איך מגיעים: נסיעה לכיוון דרום על כביש 90 עד שמגיעים למחסום צהלי שבו ניתן לראות שילוט שמכוון לעבר מעלה ההר.

 

תכננו לכם חופשה בים המלח הכוללת נקודות תצפית הכי שוות בארץ לצד חבילת יום כיף במלון בים המלח להשלמת החוויה.