דלקת מפרקים פסוריאטית - תסמינים וטיפול טבעי בים המלח

ידוע הוא שאזור ים המלח הוא אחד המקומות בעלי סגולות ריפוי טבעיות יוצאות דופן. מיקומו הנמוך של ים המלח, בשילוב עם מי הים המלוחים במיוחד והמינרליים בריכוז גבוה הקיימים בו, הופכים אותו למוקד עלייה לרגל של מגוון מבקרים. חלקם מעוניינים לבקר במקום כדי לצלם תמונות נוף מהפנטות וחלקם כדי למצוא מזור לבעיות עור ובעיות אחרות אשר נמצא כי טבילה בים וחשיפה מבוקרת לשמש יכולה להועיל להם.
אחת התופעות אשר ניתן לטפל בה היא פסוריאזיס ונגזרת ממנה היא דלקת מפרקים פסוריאטית.

 

psoriatic-arthritis-treatment-dead-sea

מהי דלקת מפרקים פסוריאטית?


פסוריאזיס היא מחלת עור נפוצה יחסית שבה תאי העור נושרים בקצב מוגבר יחסית. ניתן לראות אזורים מסוימים בגוף אדמומיים יותר ומכוסים בקשקשת. זו מחלה אוטואימונית לא נעימה, אך אינה מדבקת.
אם כן, מה זה דלקת מפרקים פסוריאטית? זוהי דלקת של המפרקים הנובעת ממחלת הפסוריאזיס, אך אינה סיבוך שלה, כי אם נדבך נוסף הקיים בכ-7%–10% מהחולים בפסוריאזיס. הגורמים לה אינם ידועים אם כי ניתן לומר שהגנטיקה משפיעה, חשיפה לזיהומים עשויה להשפיע גם כן, כמו גם לחץ נקודתי ארוך על מפרקים מסוימים.

כיצד ניתן לאבחן אותה ומה הם תסמיני המחלה?


בשונה מדלקת מפרקים רגילה, דלקת מפרקים פסוריאטית פוגעת במפרק אחד או בכמה מפרקים, אך לא באופן סימטרי. כלומר, ייתכן מצב שבו מפרק כף יד ימין ייפגע, אך כף יד שמאל תישאר בריאה לחלוטין, מה שאינו מאפיין דלקת מפרקים ראומטית.
דלקת מפרקים פסוריאטית תסמינים ייתכנו מראה של האצבעות המזכיר נקניק נפוח ואדום ובמקרים קיצוניים אף עשויה להביא לשינוי במבנה האצבעות. היא לרוב מופיעה אצל אוכלוסייה בוגרת אם כי יישנם מעט מקרים שבהם ילדים יסבלו ממנה.
אבחון המחלה ייעשה בדרך כלל על־ידי שיחה עם החולה, צפייה באזורים הפגועים ואף הפנייה לצילומי רנטגן.

טיפול טבעי בים המלח


הטיפול במחלה מתמקד בהקלת הכאב כיוון שזו מחלה כרונית שטרם נמצאה לה תרופה. דלקת מפרקים פסוריאטית טיפול טבעי יכול להקל על התסמינים וכך גם על הכאב, והוא מומלץ על־ידי רופאים רבים. אלו טיפולים מוכרים ומקובלים כבר שנים רבות ומשולבים בטיפול רפואי קונבנציונלי הכולל גם תרופות ומשחות.
הטיפול בתסמינים של דלקת מפרקים פסוריאטית נעשה בים המלח ומרפאות ייעודיות בסביבה ומשיג תוצאות מדהימות. חשיפה לקרני UVB הארוכות של השמש, בשילוב עם רחצה במי הים המלוחים והעשירים במינרלים, חודר לעור ומביא לשיפור ניכר הן במראה שלו והן בכאבי המפרקים.


המגנזיום למשל עוזר בהפחתת התסמינים של הדלקת, דבר שעשוי להשפיע בדיוק על אותם מפרקים מודלקים וכואבים. הנתרן אשר מאיץ את קילוף העור היבש, שהוא אחד מתסמיני הפסוריאזיס המוכרים ביותר, חודר אף הוא לרקמות, מעניק תחושה נעימה יותר ומקטין את תחושת הגרד.
גם הליתיום ידוע כמרכיב חיוני טיפול בפסוריאזיס בים המלח וגם הוא נמצא בריכוז גבוה במים או בוץ של ים המלח.


כיוון שדלקת מפרקים פסוריאטית אף היא מחלה אוטואימונית, היא עשויה להביא להתפרצות מחלות נוספות הקשורות למערכת החיסון. כאשר ישנה הקלה בתסמיני המחלה, התפרצויות הכאב שוכחות וכך גם הסבירות להחמרה נוספת או להתפרצות מחלות נוספות יורד.
חולי פסוריאזיס, ובמיוחד אלו אשר סובלים גם מתופעות נוספות וחמורות יותר, יודעים כי כל הקלה בתסמיני המחלה, ולא הקלה והמזערית ביותר, משפרת את רמת חייהם ומאפשר להם לצאת יותר, לבצע פעולות רבות יותר ובעיקר להרגיש טוב יותר עם עצמם ולחזק את הדימוי העצמי שלהם.
את כל אלו אפשר לנסות להשיג בביקורים ייעודיים בים המלח תוך מעקב רפואי צמוד.