תסמיני ויטיליגו ודרכים לטיפול טבעי

רבים מכירים את מייקל ג'קסון כאדם כהה עור אשר במהלך השנים הפך יותר ויותר בהיר. הוא היה אחד החולים המפורסמים ביותר במחלת הויטיליגו. מחלה זו אינה מדבקת, אינה מסכנת חיים ואינה כואבת, אך ניתנת לזיהוי בקלות עקב כתמי העור הבהירים הנוצרים על עורו של החולה בה.

 

ים המלח

מהי מחלת ויטיליגו וכיצד היא נוצרת?


מחלת הויטיליגו היא מחלה אוטואימונית, והיא למעשה מחלה שבה הגוף תוקף את עצמו. אצל הסובלים ממנה, מערכת החיסון תוקפת את תאי העור ופוגעת בייצור המלנוציטים, שהם תאי עור המייצרים את פיגמנט המלנין האחראי על צבע העור, ואזורים אלו הופכים לבהירים, כיוון שלא מיוצר המלנין.
משום שזו מחלה הקשורה למערכת החיסונית של הגוף, אנשים אשר סובלים מבעיות אחרות של מערכת החיסון, כגון: תת־פעילות של בלוטת התריס, זאבת, מחלת אדיסון וכיוצא באלו, נמצאים בקבוצת סיכון לחלות גם בויטיליגו.
תסמיני המחלה יכולים להופיע בכל גיל החל מהלידה ועד גיל מבוגר יותר, אם כי הנטייה להתפרצות המחלה היא סביבות גילאי ה-20.

מהם תסמיני המחלה?


מחלת הויטיליגו מתאפיינת בעור גוף שאינו אחיד בצבעו וניתן לראות עליו כתמים בגדלים שונים ובאזורים שונים בגוף, שהם בהירים מאוד. ישנם אזורים בגוף בעלי פיגמנטציה גבוהה יותר, כגון: אזור הפנים, בייחוד סביב הפה והעיניים, חלקן העליון של כפות הידיים, בתי השחי, ברכיים, מרפקים ואזור המפשעה, באזורים אלו ניתן יהיה להבחין בכתמים באופן מובהק.

למחלת ויטיליגו תסמינים ברורים אשר יכולים להופיע בכל טווח הגילאים. אם תסמיני המחלה מופיעים בגילאי הילדות המוקדמים, לרוב המחלה תישאר יציבה כך שלא תתפשט לאזורים נוספים בגוף ולא ייווצרו כתמים חדשים במהלך החיים. ניתן לראות חולי ויטיליגו אשר פיתחו את המחלה בגיל צעיר מאוד, ולא חל כל שינוי בגופם לאורך השנים.
אצל חולים אחרים, שהתפרצות המחלה חלה אצלם בשלבים מאוחרים יותר בחיים, ניתן לראות את התפתחות והתפשטות המחלה. כתמים נוספים עשויים להופיע, ואילו הכתמים הקיימים יכולים לגדול ולהתפשט. ויטיליגו טיפול יעיל שיכול לסייע לבעיה זו הוא פוטותרפיה, שהיא חשיפה מבוקרת לקרני השמש.

מה היתרונות של ים המלח בטיפול במחלת הויטיליגו?


אקלים ים המלח ייחודי ביותר. הוא בריא יותר, עשיר בחמצן, בברום וביסודות נוספים ומאפשר לחולי ויטיליגו טיפול טבעי.
אלו החולים במחלת ויטיליגו טיפול בעת החשיפה לשמש מצריך זהירות רבה, שכן באזורים שבהם מופיעים הכתמים ישנו מחסור בפיגמנטציה. עם זאת, חשיפה לשמש בים המלח לחולי ויטיליגו טיפול שכזה עשוי להשפיע לטובה ואף למנוע את התפשטות המחלה עקב אורכן הקצר של קרני השמש באזור זה. ויטיליגו טיפול טבעי בים המלח הוא החשיפה לקרני UVB. אלו קרניים קצרות יותר ובעלות אנרגייה חזקה המועילה לטיפול במחלה.
ההמלצה לחשיפה מבוקרת ביותר לשמש, דקות ספורות בלבד באופן הדרגתי, למשך מספר פעמים בשבוע בהתאם לחומרת המחלה ולתגובות החולה.

מידע על המרכז הרפואי DMZ של מלון לוט בהקשר לטיפול במחלת הויטיליגו


מלון לוט ים המלח מציע מרכז רפואי ייחודי DMZ, מתמחה בטיפול במחלות שונות, לרבות מחלת הויטיליגו, בטיפולים אקלימיים טבעיים בשיטת הפוטותרפיה. טיפול זה יינתן על־ידי רופאים המתמחים ברפואה אקלימית, תוך מעקב וטיפול רפואי תומך בעת הצורך.
חבילות הטיפול מוצעות לפונים למשך שבועיים, שלושה או ארבעה שבועות. המטופל יגיע לפגישת ייעוץ ובדיקות אצל אחד מרופאי המרכז, לאחר מכן יקבל תוכנית טיפולים שמותאמת במיוחד עבורו, ויהיה עליו לעקוב אחרי ההנחיות ולפרט את משך החשיפה שלו בטופס מיוחד. במהלך פגישות המעקב, יקבל הרופא לידיו את דוח ההתקדמות של המטופל ויבדוק את האפקטיביות הטיפול. ויטיליגו ים המלח זו דרך טבעית נהדרת לטפל בתסמיני הבעיה ללא צורך בחומרים כימיים או בהתערבות רפואית.
אף עלפי שמחלת הויטיליגו אינו מסכנת חיים או כואבת, ישנם חולים אשר המראה החיצוני מפריע להם ביותר. טיפול באופן טבעי שכזה עשוי למנוע עוגמת נפש רבה מהמטופלים, וכמובן להביא לתוצאות שקשה היה להגיע אליהן בדרכים אחרות.