לוט ספא

בוץ של ים המלח: יתרונותיו הבריאותיים

כבר במשך אלפי שנים ים המלח ידוע בזכות כוחות הריפוי שלו, ועד היום מגיעים אליו מכל רחבי העולם כדי לטבול במי הים המרפאים, ליהנות מסגולותיו  המופעלים לעור ולהתכסות מכף רגל ועד ראש בבוץ המיוחד שלו. 

 

מדוע טיפולי בוץ בים המלח נחשבים למיוחדים כל כך?  מה הופך את בוץ ים המלח למקור משיכה אדיר בכל העולם?

 

לפניכם כמה יתרונות בריאותיים שיש לבוץ המשקם:

 

בוץ של ים המלח

הבוץ של ים המלח הוא מקור הזנה עשיר


דמיינו שכבות אדירות של משטחי חרסית, הנסחפות בשיטפונות לאורך אלפי שנים אל ים המלח. כעת, דמיינו את אותן השכבות, אך כשזו לא אדמה נטולת ייחוד, אלא כזו שמרכזת בתוכה כמויות עצומות של מינרלים.

אין ספק, בוץ בים המלח הוא לא סתם בוץ, אלא מקור הזנה אדיר המכיל בין השאר:

מגנזיום, סידן, אשלגן, אבץ וברזל. ומה זה אומר לגבי הסגולות הנפלאות שיש לו לעור ולבריאות? בואו לגלות!

מפחית זיהומים בעור

סובלים מעור יבש? נסו למרוח על האזורים היבשים מסכת בוץ מים המלח. כוח הריפוי המיוחד שיש בהן מסוגל לנטרל זיהומים בעור ולסייע לחידוש העור. וזה לא הכל: יתרון נוסף שיש בבוץ של ים המלח הוא שהריכוזים הגבוהים של המלח והמגנזיום שבו מסוגלים לשפר את האלסטיות של העור ולתרום למראה חיוני, עם לחות גבוהה יותר.
 

מקל על דלקות פרקים

לא מעט אנשים הסובלים מדלקת פרקים מגיעים לים המלח לטיפולי בוץ מפנקים, והניסוי הבא ילמד אתכם מדוע. במהלך הניסוי, נמרח בוץ ים המלח על אנשים הסובלים מדלקות פרקים, פעם ביום במשך שבועיים למשך 20 דקות. תוצאות הניסוי היו מדהימות: רוב המטופלים נהנו מהקלה ניכרת בתסמיני הדלקת למשך שלושת החודשים הבאים.

מסייע להרגעת כאבי גב כרוניים

בשנת 2014 נערך בישראל מחקר מקיף שבחן את האפקט המתקבל ממריחת בוץ של ים המלח למשך שלושה שבועות רצופים, חמש פעמים בשבוע. המחקר העלה כי השימוש בבוץ הוביל לשיפור משמעותי בקרב אלו שסבלו מכאבי גב כרוניים.


מסייע לטיפול באקנה

בוץ מים המלח ידוע כבעל השפעה אנטי – מיקרוביאלית על זני חיידקים שונים המצויים בשכבת העור שלנו. כשהם מתרבים באופן לא פרופורציונלי, הם עשויים לגרום לאקנה, ולכן הבוץ יכול לסייע במניעת האקנה ובטיפול בו.


הזנה נהדרת לעור

לא רק אנשים הסובלים מתופעות עור שונות משתמשים בבוץ מים המלח, אלא גם כל מי שרוצה ליהנות מעור בריא וקורן יותר. מריחת הבוץ מסייעת בחידוש התאים והרכב המינרלים הייחודי (מעל 21 סוגי מינרלים שונים!) הופך את מרקם העור לגמיש יותר ואת עור הפנים והגוף לזוהר ומבריק.


אנטי אייג'ינג מהטבע

הבוץ המדהים של ים המלח מעניק יתרונות מופלאים של אנטי אייג'ינג מהטבע. הוא מפחית קמטוטים עדינים, מכווץ את הנקבוביות, מסייע לשיפור זרימת הדם ומעורר את תאי העור להתחדש. את אותו האפקט שאנו מנסים להשיג דרך שלל תכשירים קוסמטיים, ניתן לקבל בצורה הכי טבעית וטובה שיש, מתנת אמא אדמה.