מסלולי הליכה בנחל עין בוקק בים המלח

עין בוקק הוא אחד מהנחלים אשר זורמים באזור מדבר יהודה, ואחד הקצרים שביניהם. אורכו כ-15 קילומטרים בלבד והוא יוצר בדרכו בריכות קטנות וקסומות, נקיקים קרירים ואפילו מפל ענק שוצף מים כאשר הוא מלא.
זהו גם אחד ממסלולי הטיולים היפים והנעימים באזור שכן הוא עמוס כאמור בפינות חמד יפהפיות, הוא מוצל וקריר וגולת הכותרת היא כמובן בריכות המים אשר ניתן להשתכשך ולהתרענן בהן.
מסלול עין בוקק ים המלח מאפשר טיולים הן עבור משפחות עם ילדים המעוניינות ביום טיול חביב ורגוע, טבילה בשיכשוכית וחזרה הביתה, והן עבור מיטיבי לכת המעוניינים להזיע היטב ולהגיע לכל שביל, נקיק ומפל שבדרך.

 

ein-bokek-river
 

קצת מידע כללי לפני שיוצאים לדרך


כדי להגיע לתחילת מסלול עין בוקק נוסעים על כביש 90 עד הכיכר הצפונית של אזור המלונות, פונים לכיוון תחנת דלק סונול ומחנים את הרכב באזור המיועד. זוהי נקודת ההתחלה עבור כל מסלול שבו בוחרים.
אין צורך לתאם הגעה מראש, להזמין הדרכה או לשלם דמי כניסה ותשלום שעתי בחניון, שכן הנחל אינו נמצא בשטחה של שמורה כלשהי.
עדיף לצאת לטיול בעונות הסתיו או האביב, ובעונת החורף חשוב לוודא שאין סכנה לשיטפונות. כדאי לזכור שהמים בברכות קרירים ובימי החורף אפילו קרים במיוחד, כך שאם יוצאים לטיול בזמנים אלו, כדאי להצטייד במגבת ובבגדים להחלפה.

 

מסלול רגוע וקצר למשפחות


כאמור, אפשר לבחור מסלול רגוע וקליל שיתאים לילדים או למי שאינו מעוניין בטיול ארוך ואתגרי. זהו מסלול מתון שאורכו כשלושה קילומטרים וחצי של הליכה בקצב רגוע.
כבר בתחילת נחל בוקק מסלול קצר צועדים בתוך תוואי הנחל, בתוך מים זורמים בין עצים וצמחייה לרוב. המסלול מישורי, מוצל ומלא בבריכות שכשוך קטנות לאורך הדרך. בסיום ההליכה תתגלה לעיניכם בריכת עין בוקק, שהיא גדולה יחסית ובה ניתן להתרענן ולנוח.
כדי לחזור למגרש החנייה עוברים שוב באותו מסלול. משך הטיול כשעתיים אך הוא תלוי רבות בפרק הזמן שבו בוחרים לרבוץ בבריכה או בכמה שכשוכיות שבהן מתעכבים בדרך.

 

מסלול אתגרי למיטיבי לכת


למעוניינים ישנה אופציה של נחל בוקק מסלול ארוך, שאורכו אומנם ארבעה וחצי קילומטרים, רק קילומטר יותר מהמסלול הקצר, אך הוא כולל ירידה בסולמות, עליות תלולות ואף תצפית מדהימה על בקעת ים המלח.
מסלול זה אורך כשלוש עד ארבע שעות והוא מעגלי כך שמתחילים אותו במגרש החנייה ומסיימים באותו מקום, בלי לחזור פעמיים באותו שביל.
במסלול זה ניתן לצפות בשרידים של מבנים חשמונאים, וכן מבצר מהתקופה הביזנטית. אפשר למצוא גם סלעי ביטומן, הנקראים גם פצלי שמן. אלו סלעים אוגרי אנרגיה הנמצאים במצב צבירה מוצק, ועל־ידי חימום והתכה שלהם ניתן להפיק אנרגיה. ביטומן נמצא גם בתוך ים המלח.
עוד אטרקציה מקסימה בטיול היא עין נואית הנמצאת מעל מצד בוקק. מעיין נובע זה הוא תרמו-מינרלי בטמפרטורה של 39 מעלות בערך ולמים סגולות רפואיות רבות.


מסלול הליכה עין בוקק קסום ויפהפה, מוקף בצמחייה מקומית, מלא בבריכות מים קטנות, שנעים לצעוד בתוכן או ללכת לצידן. המסלול הרגוע המתון והמישורי אטרקטיבי מאוד לילדים, כך שניתן להעביר בו חצי יום ללא מאמץ. גם המפל ובריכת עין בוקק הם אטרקציה ייחודית בפני עצמה, במיוחד בימי טיול חמים יותר.
המסלול האתגרי קשוח יותר, עמוס בהפתעות, מוקדי עניין, אתגרים ותצפיות מדהימות. גם הוא טובל כמובן במים ובבריכת עין בוקק.
אפשר לבחור במסלול קצר ולשלב בו ארוחת צהריים קלילה, או להוסיפו ללוח הזמנים בסוף שבוע קסום ומלא פעילויות ואטרקציות באזור ים המלח.