שלוש שמורות טבע יפיפיות בים המלח

ים המלח הוא אטרקציה מרכזית אשר מושכת אליה מבקרים, מטיילים ותיירים מכל רחבי הארץ והעולם. יש מי שמגיעים לטבילה קטנה וכדי ליהנות ממרבצי הבוץ עתירי המינרלים, יש מי שמגיעים להתפנק באחד ממלונות הסביבה ויש מי שמעוניינים לבקר בים המלח אך להוסיף גם טיול באחד המסלולים הקסומים שבסביבה.
באזור ים המלח ישנן שמורות טבע נפלאות שניתן לטייל בהן עם כל בני המשפחה, עם חברים או אפילו לבד. 
 
הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי
 

טבילה והתרעננות במעיינות עין פשחה   

 

שמורת טבע ליד ים המלח עיינות צוקים, ידועה יותר בשמה עין פשחה, היא מוקד תיירותי מוכר וידוע בעיקר לתושבי האזור, אך לא רק להם. מבקרים השמורה, אשר צריכים להירשם מראש באתר של רשות הטבע והגנים, יכולים ליהנות מכמה אטרקציות ופעילויות במקום.
האטרקציה המרכזית היא כמובן רחצה בבריכות היפהפיות הממוקמות ממש בכניסה לשמורה וסביבן ספסלים ושולחנות לנוחות המבקרים. מסלול טיול מעגלי וקליל מזמין את המבקרים לעבור בין מגוון בתי הגידול באזור ולהעשיר את הידע לגביהם באמצעות קריאה של שלטי ההסבר.
 
מסלול טיול נוסף לחלקה הדרומי של השמורה נקרא "השמורה החבויה". הליכה במסלול זה מתאפשרת רק בליווי מדריך והיא מתפתלת בין בריכות מים שובות לב וצמחייה אופיינית לאזור. 
השמורה ממוקמת כשלושה קילומטרים דרומית לקיבוץ קליה, וכאמור ניתן להיכנס אליה רק בהזמנת מקומות מראש. ניתן להגיע בכל ימות השבוע בהתאם לשעות הפתיחה, החל מהשעה שמונה בבוקר ועד חמש אחר הצוהריים במהלך שעון קיץ. במעבר לשעון החורף המקום נסגר בשעה ארבע.
 

הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי

 

שמורת טבע באזור ים המלח, הממוקמת ממש בתוך קיבוץ עין גדי הפסטורלי, היא הגן הבוטני המקסים והמתוחזק להפליא על־ידי תושבי הקיבוץ. אזור ייחודי זה המפגיש מים עם מדבר, נחל וים, שהפך לכר גידול אידיאלי למגוון זנים וצמחים שונים. מעין גינה גלובלית המשלבת את גידולי ארץ ישראל כגון זית ותאנה עם צמחייה טרופית, אוסטרלית ואפילו עצי באובב מאפריקה.
ניתן לשוטט בין הערוגות, לבקר במוזאון עין גדי המספר את סיפורו של הקיבוץ, להזמין ארוחה חלבית בבית הקפה של המלון ואפילו להתפנק בשיעור יוגה, הרצאה מעניינת או ביקור בספא.
 
במשתלה הצמודה לגן הבוטני אפשר לרכוש שתילים או צמחים ייחודים לחזור איתם הביתה. 
הגן פתוח בכל ימות השבוע החל מהשעה תשע בבוקר ועד שלוש בצוהריים. בימי שישי הגן נסגר כבר בשתיים. אפשר להגיע לביקור ללא צורך בתיאום מראש כיחידים או משפחות, אם כי לצורך סיור מודרך במקום יש צורך בתיאום מוקדם.
 

הפארק האקולוגי בנחל אמציהו

 

הפארק האקולוגי הייחודי הממוקם דרומית לים המלח הוא אחד הפארקים הייחודיים בישראל. ייחודו של הפארק בנוסף למסלולי טיול, שולחנות פיקניק, עצי דקל גבוהים ואווירה פסטורלית, הוא הבריכות האקולוגיות אשר הוקמו באופן מלאכותי לטובת המבקרים. 
כאשר מדמיינים שמורת טבע בים המלח, לא בהכרח חושבים על בריכות מלאכותיות, אך הפארק המושקע עונה על כל הציפיות. הבריכות ממולאות בכל בוקר במי תהום נקיים הנשאבים למקום, ומרוקנות בכל ערב כדי להשקות את העצים. 
הפארק פתוח בימים חמישי, שישי ושבת בין בשעות 8:00-16:30, ואין צורך בתשלום דמי כניסה. ניתן לרשום בווייז כיכר סדום או להגיע למושב עידן ומשם לצאת למסלול הליכה שיסתיים בפארק האקולוגי.
 
אזור ים המלח הוא אחד המקומות האטרקטיביים והפופולריים בישראל. מגוון האטרקציות, המסלולים, הפעילויות והאפשרויות באזור הוא נרחב וכל אחד יוכל למצוא לו את הפעילות האהובה עליו.
 
ניתן למצוא טבע בים המלח באלפי דרכים שונות. האזור המדברי, האוויר הייחודי, המינרליים הבריאותיים, מסלולי הטיול בדרגות שונות, מעיינות טבעיים עם מים מתוקים, יישובים פסטורליים ועוד מגוון אטרקציות שיש רק בחלק זה של ישראל,  בשביל להנות החוויה הלאה הזמינו חדר במלון וגלו את המבצעים של מלון לוט ים המלח.