מהן סגולות המרפא של ים המלח

סגולותיו הרפואיות של ים המלח ידועות ומוכרות ברחבי העולם, וזו הסיבה לכך שמאות מבקרים ותיירים פוקדים אותו מידי יום ומתארחים במלונות סביבו.
המינרלים בים המלח הם אלו אשר הופכים את מימיו ואת החול הספוג בהם לבעלי סגולות רפואיות יוצאות דופן, ואין זה מפתיע שרבים פונים לשיטת טיפול זו כדי להקל את תסמינים שונים של מחלות גם אם באופן זמני.


סגולות הבוץ ים המלח

היתרונות הרפואיים של מליחות ים המלח


כל מי שביקר אי פעם בים המלח, או אפילו שמע את שמו, יודע כי זהו ים מלוח מאוד. אם כך נשאלת השאלה, אילו יתרונות יש לרמת מליחות כזו?
מליחות ים המלח נובעת מריכוז מלחים גבוה של יותר מ-30%, ריכוז זה גבוה באופן ניכר מזה הקיים במימי הים התיכון או האוקיינוסים. מקור המלח מגיע מן הסלעים הנמצאים על האדמה, שנשחקים עם מי הגשמים המכילים חומצות שונות. חומצות אלו, כאשר מגיעות במגע עם פחמן דו חמצני ומים יוצרות תהליך כימי אשר בסופו נוצר מלח.
ים המלח מכיל מינרלים רבים, ביניהם: מגנזיום, סידן, ברומיד, אשלגן, יוד ועוד. הם נחשבים כמועילים לגוף, לעור, לשיער, לציפורניים ואף תורמים לשיפור ולריפוי מחלות רבות.

סגולותיהם של המינרלים בים המלח


כאמור, סגולות המרפא של ים המלח מגיעות ממגוון המינרלים הקיימים בו. מינרלים אשר נספגים בעור בזמן השהות במים או בעת מריחת הבוץ השחור סביבו.
מגנזיום סגולות רבות לו המיוחסות לתחום חילוף החומרים בתאי העור. הוא יעיל בטיפול בקשקשים בדרגת חומרה גבוהה, בפסוריאזיס ועוד. כמו כן, המגנזיום פועל להרגעת דלקות דבר שתורם לטיפול בפצעי אקנה.
למינרל ברום שימושים רבים בתחום המדע והרפואה, והשילוב שלו עם המגנזיום יעיל מאוד בהרגעת תסמינים של אלרגיות שונות.
נתרן, הנמצא גם הוא בריכוז גבוה בים המלח, תורם רבות לעור יבש. הוא מאיץ את קילוף העור היבש, חודר לרקמה תחתיו ומעניק תחושה נעימה יותר.
מינרלים נוספים הקיימים במימיו הייחודיים של ים המלח הם ברזל החיוני לרמות החמצן בגוף, אשלגן אשר מחזק את מערכת השרירים והעצבים ומקל על הנשימה של חולי אסטמה, סידן שמחזק את העצמות וגופרית אשר מחטאת את העור ושומרת על הבריאות הכללית.

מגוון טיפולים ייחודיים במרכז הרפואי DMZ


במלון לוט ים המלח נמצא המרכז הרפואי DMZ אשר משתמש ומנצל את סגולות ים המלח לצורכי טיפול וריפוי עבור מגוון גדול של מחלות ובעיות, ואליו מגיעים מטופלים מכל קצוות הארץ ואף ממדינות זרות.
במרכז מוצעים מגוון טיפולים עבור תחומים שונים, כגון: סוגי פסוריאזיס, ויטיליגו, ראומטיזם, אסטמה, טיפולי קרקפת למחלות עור ועוד. למטופלים מוצעים גם טיפולי בוץ, גופרית ואפילו עיסויים למחלות מפרקים.
רופאי המרפאה נפגשים עם המטופלים לפגישת היכרות ואבחון, אשר לאחריה נקבעת תוכנית טיפולים מותאמת, למשך פרק זמן של מספר שבועות. תוכנית הטיפול – חשיפה לשמש וזמני רחצה בים המלח - מבוססת על סוג הבעיה, דרגת החומרה, עונת השנה שבה מתחיל הטיפול וכדומה. ניתן לשלב את הטיפול עם שהות ולינה במלון תוך שימוש בכל מתקני המלון.
ים המלח הוא אטרקציה תיירותית שמדינת ישראל מטפחת, משמרת ומפרסמת. וכן מקור מופלא לצורות טיפול טבעיות במגוון בעיות עור ומפרקים שונות. עושר המינרלים הנמצא בים המלח יוצר סביבה ייחודית שסגולותיה הרפואיות אינן ניתנות לעוררין.
על־ידי חשיפה מבוקרת לקרני השמש באזור דרומי זה יחד עם טבילה מדודה אף היא במי הים, ניתן להקל על תסמיניהן של כמה מחלות ואף להביא לריפוין. אין ספק שהטבילה בים המלח, לצד השהות באוויר הייחודי והפסטורליות, הופכים את הטיפול עצמו למרגיע ומהנה ואף מעודד את חזרתם של המטופלים שוב ושוב.