מעיינות חמים בים המלח שחובה לבקר בהם

תיירים ומבקרים רבים מהארץ והעולם נהנים מסגולותיו של ים המלח ומבקרים במעיינות הסמוכים המאפשרים לחוות את המקום הייחודי לאורך כל השנה.  אזור ים המלח משופע באטרקציות רבות, מסלולי טיול רבים המתאימים למיטיבי לכת כמו גם למשפחות עם ילדים קטנים ופינות חמד קסומות שכולן משרות אווירה של רוגע, שקט ופסטורליות. מרגיש כמו קפיצה קטנה לחו"ל ממש כאן מתחת לאף.

 

המעיינות החמים באזור ים המלח מאפשר לנופשים בחירה בין טמפרטורות שונות, בין טבילה הכוללת את כל הגוף או שכשוך קליל של כפות הרגליים  בין מעיין קטן אישי ורומנטי לשני בני זוג או מעיין גדול יותר לקבוצה גדולה של אנשים.

 

גם מעיין נביעה נעים ומוצל, כזה הנחבא בין סלעי המדבר, מציע את קרירותו לאמיצים ולנחושים, שעוברים את מסלול המכשולים הטבעי של מדבר יהודה בדרך אליו. מגוון האפשרויות הפרושות בפני המטיילים, והנופשים הוא עצום, וניתן לבחור את הפעילות המועדפת בהתאם לדרגת הקושי, מזג האוויר או השותפים לדרך. אם גם אתם מעוניינים לטבול במעיינות של ים המלח, המאמר הבא בשבילכם!

 

מעיינות חמים בעין קדם

 

עין קדם - מעיינות חמים בים המלח 


על קו החוף, ממש בצמידות לשפך נחל קדם, נמצא מקבץ מדהים של מעיינות חמים. המקבץ, המכונה גם בשם "עין סדק", מתייחס לקבוצת בריכות חמות בסמיכות אחת לשניה.

את אופי הטיול ניתן לבחור בהתאם לעומק המעיינות: -חלקן גדולות ועמוקות שניתן לטבול בהן וחלקן קטנות ורדודות שמאפשרות רק לשכשך את הרגליים.

בכל בריכה המים בטמפרטורה שונה, החל ממים פושרים ועד לטמפרטורות גבוהות של 42–45 מעלות. 

 

מה חשוב לקחת בחשבון?

חשוב לציין כי הדרך לבריכות אינה מסומנת ובאזור קיימת אזהרת בולענים. לכן, אם המקום אינו מוכר לכם, כדאי להגיע אליו בשעות היום המוארות.

כמו כן, אין בחוף מקלחות כך שמומלץ להביא כמה בקבוקי מים, שבהם ניתן להישטף לאחר הטבילה במעיינות.

 

טיפ לטיול זוגי ורומנטי 

תהיה לטייל בבריכות, לבחור בריכה קטנה, שקטה ונעימה, ולהתפנק עם כוס יין ופירות. ואם מגיעים בשעות אחר הצוהריים הנעימים, אפשר אפילו להישאר עד לשעות הדמדומים שלפני החשיכה.


 

כיצד מעיינות חמים תורמים לבריאות?


מעיינות עם מים עשירים במינרלים רבים הידועים בהשפעותיהם הטובים על הגוף והנפש. חלק מהבריכות הטבעיות והחמות, מכילות מינרלים שונים המשפיעים על על כאבי שרירים, מרפים את הגוף ואף עוזרים לניקוי רעלים והגברת ייצור אנדורפינים שהם אחראים על תחושת ההנאה. אלו הסובלים מבעיות עור שונות ירוויחו פעמיים, שכן המינרלים ידועים ביכולתם לשקם את רקמות הגוף ולסייע בטיפול בבעיות מסוג זה.

 

חום הבריכה בשילוב עם המינרלים השונים, משפיע על הגוף בדרכים שונות גם אם לא חשים בהן בצורה ברורה ומידית. חשוב להקפיד לא לטבול במים החמים מעל עשרים דקות, לשתות הרבה מים גם אם לא חשים צמא ולשים לב לשינויים או תחושות חריגים.

 

מעיין קריר ביום חמים – עין נמר

 

עין נמר - מעיין חם בים המלח


בריכת עין נמר הנסתרת היא אחת מפינות החמד היפהפיות והקסומות שיש באזור ים המלח. קסמה של הבריכה מתבטא בקרירותה במשך כל ימות השנה, קרירות הנובעת ממיקומה הנסתר בתוך סלעי מדבר יהודה.

 

משך מסלול: מסלול הליכה של כחמישה קילומטר יוביל את המטיילים לפיסת אלוהים קטנה זו.

 

תיאור כללי: הבריכה עצמה עמוקה דיה כדי להיכנס אליה עם כל הגוף ולנוח בה לקראת הדרך חזרה, זהו הפרס הנכסף המגיע למטיילים, שעברו את המסלול המאתגר במקצת, וזוכים לנפוש באזור מעיינות ליד ים המלח.


רמות קושי: כדי להגיע לאחד האזורים הקסומים והפחות מוכרים באזור ים המלח, יש לעבור מסלול ההליכה בדרגת קושי בינונית, שמתחיל בחניון נחל צאלים ועובר בין שבילים צרים, אבנים וסלעים. חלקו נמצא בעליה מתונה, ורובו המכריע בשמש. יש לציין שזה אינו מסלול מעגלי, כך שהדרך חזרה עוברת את אותו המסלול אך בירידה.

 

טיפ לסיום: עדיף לצאת לטיול בשעות הבוקר המוקדמות, מכיוון שהמסלול עצמו חשוף כמעט כולו לשמש והעונה המועדפת היא הסתיו, כשהשמש פחות מכבידה.

אם בא לכם להתפנק בעוד דרכים תוכלו להגיע אל מלון בים המלח עם בריכה מחוממת ולבחור יום כיף בים המלח במלון לוט בעין בוקק.